ZON biedt haar leden de zekerheid en kwaliteit van een sterke (netwerk)organisatie, gecombineerd met de unieke en waardevolle zorg die geleverd wordt door onze zorgondernemers.
Kwaliteit
De leden van Zon kenmerken zich door:
- Kleinschalige zorgaanbieders op het gebied van:
- Wlz en Wmo: GGZ, GHZ en V&V
- Jeugdwet: GGZ en GHZ
- Een intrinsieke motivatie voor het verlenen van zorg, waarbij het menselijk contact belangrijker is dan financieel gewin.
- Betrokkenheid bij de client.
- Een persoonlijke benadering van iedere client.
- Bereidheid om een samenwerking met de coöperatie aan te gaan, waardoor de juiste ondersteuning van de zorgaanbieder gegarandeerd is.
Dienstverlening
ZON biedt haar leden de volgende diensten:
- Inkoop bij de verschilleden (regio)gemeenten en zorgkantoren voor de WLZ, Jeugdwet en WMO.
- Contractbeheer en onderhoud van contacten met inkopers bij zorgkantoren en gemeenten.
- Belangenbehartiging voor de leden richting opdrachtgevers.
- Verzorgen van productieverantwoordingen en halfjaarrapportages naar gemeenten.
- Accountantscontrole op de productie.
- Opvragen van indicaties bij zorgkantoren of andere zorgaanbieders indien nodig.
- Verwerken van binnenkomende indicaties.
- Declareren/ factureren van de productie.
- Verzorgen van betalingen voor de geleverde zorg.
- Ondersteuning bij kwaliteit en inhoudelijke vragen en tips over het kwaliteitssysteem (KLJZ/ISO/HKZ).
- Uitwisseling van kennis en ervaring en het geven van informatie en advies.
- Ondersteuning bij kwaliteitszorg.
- Het stimuleren van innovatie.
- Het verbinden van leden onderling, zodat uitwisseling van kennis, personeel en samenwerking mogelijk wordt.
- Als grotere groep naar buiten treden, waardoor de leden een sterkere stem hebben.
- Een lidmaatschap van de branchevereniging voor kleinschalige zorg (BVKZ)
Lid worden?
Wilt u lid worden van ZON, dan doorloopt u de volgende stappen:
- Een telefonisch informatief gesprek met de directeur- bestuurder of de operationeel manager van ZON. Als dit gesprek door beide partijen positief wordt beoordeeld, wordt er een afspraak gemaakt voor een locatiebezoek en verdere kennismaking.
- Locatiebezoek door ZON. Indien dit bezoek van beide kanten positief verloopt, stuurt ZON het aspirant-lid de nodige informatie over het lidmaatschap.
- Bij een positieve beoordeling over het lidmaatschap vanuit het aspirant-lid wordt het aspirant-lid door ZON gevraagd om diverse documenten over de zorgonderneming aan te leveren.
- Na beoordeling van alle documenten wordt besloten over het al dan niet toelaten van het aspirant-lid tot de coöperatie,
Contact
Bent u een zorgaanbieder en wilt u meer informatie over het lidmaatschap, vul dan het contactformulier in. Wij nemen dan contact met je op. Je kan ook direct contact opnemen met Jaap van der Heijden, de operationeel manager, voor meer informatie: 06-55303839.