WAT TE DOEN BIJ ONVREDE?

Veel gestelde vragen voor medewerkers en leden:

Vraag: Kan ik als medewerker/lid gebruik maken van de vertrouwenspersoon van de Coöperatie

Zorg Ondersteunend Nederland?

Antwoord:

Ja, dit is mogelijk. Gera van den Berg is vertrouwenspersoon voor medewerkers.

Vraag: Kan ik als medewerker/lid gebruik maken van de klachtenfunctionaris van de Coöperatie

Zorg Ondersteunend Nederland?

Antwoord:

Ja, dat is mogelijk.

Vraag: Wat moet ik als lid van de Coöperatie zelf regelen als het gaat om een cliëntvertrouwenspersoon?

Antwoord:

U moet zorgen dat er een cliëntvertrouwenspersoon is. Als u alleen jeugd heeft, is dit al

geregeld. Zie optie 3 in de regeling ‘Wat te doen bij onvrede of een klacht?’.

U moet in het informatiepakket bij de start van de zorg aangeven wie de

cliëntvertrouwenspersoon is.

Vraag: Wat moet ik als lid van de Coöperatie zelf regelen als het gaat om een klachtenfunctionaris?

Antwoord:

Voor deelnemers die niet via de Coöperatie worden gedeclareerd kunt u een abonnement

voor optie 4, 5 en 6 (zie ‘Wat te doen bij onvrede of een klacht?’) nemen. Voor deelnemers

die via de coöperatie worden gedeclareerd is dit niet nodig, zij zijn automatisch

aangesloten. U moet altijd in het informatiepakket bij aanvang zorg, de klachtenprocedure

communiceren. Hiervoor kunt u onze regeling ‘Wat te doen bij onvrede?’ gebruiken.

Heeft u nog vragen?

De klachtenfunctionaris Gera van den Berg kan u verder helpen. U kunt haar bereiken via

g.vanden.berg@versatel.nl