Veel gestelde vragen voor medewerkers en leden:
WAT TE DOEN BIJ ONVREDE?
Vraag: Kan ik als medewerker/lid gebruik maken van de vertrouwenspersoon van de Coöperatie
Zorg Ondersteunend Nederland?
Antwoord:
Ja, dit is mogelijk. Gera van den Berg is vertrouwenspersoon voor medewerkers.
Vraag: Kan ik als medewerker/lid gebruik maken van de klachtenfunctionaris van de Coöperatie
Zorg Ondersteunend Nederland?
Antwoord:
Ja, dat is mogelijk.
Vraag: Wat moet ik als lid van de Coöperatie zelf regelen als het gaat om een cliëntvertrouwenspersoon?
Antwoord:
U moet zorgen dat er een cliëntvertrouwenspersoon is. Als u alleen jeugd heeft, is dit al
geregeld. Zie optie 3 in de regeling ‘Wat te doen bij onvrede of een klacht?’.
U moet in het informatiepakket bij de start van de zorg aangeven wie de
cliëntvertrouwenspersoon is.
Vraag: Wat moet ik als lid van de Coöperatie zelf regelen als het gaat om een klachtenfunctionaris?
Antwoord:
Voor deelnemers die niet via de Coöperatie worden gedeclareerd kunt u een abonnement
voor optie 4, 5 en 6 (zie ‘Wat te doen bij onvrede of een klacht?’) nemen. Voor deelnemers
die via de coöperatie worden gedeclareerd is dit niet nodig, zij zijn automatisch
aangesloten. U moet altijd in het informatiepakket bij aanvang zorg, de klachtenprocedure
communiceren. Hiervoor kunt u onze regeling ‘Wat te doen bij onvrede?’ gebruiken.
Heeft u nog vragen?
De klachtenfunctionaris Gera van den Berg kan u verder helpen. U kunt haar bereiken via
g.vanden.berg@versatel.nl